Google+ Followers

My Followers~~

Monday, 27 January 2014

Macam mana nak terima hakikat tu?

Prangg!!
macam kaca yang jatuh berderai,
tu laa actually yang aku rasa..
tapi aku kuat, aku okey, aku dah besar..
aku bukan budak kecik yang akan nangis minta di pujuk..
tapi aku tak dapat lari dari rasa kecewa..
sakit tu ade, tapi haruslah aku telan sendiri..
kau jangan risau,
aku tak ade ape2..
aku cuma perlu masa sendiri..
aku tak suka duduk kat bawah lama2..
kau pergilah!
jangan risaukan aku..
aku janji,
nanti aku bangkit..
cuma sekarang aku perlukan waktu
untuk bersendirian..
janji dengan aku satu hal sebelum kau pergi..
janji yang kau akan bahagia..
janji yang kau takkan lupakan aku,
walau sekadar seorang kawan..
janji tau!
janji jugak yang antara kita takde dendam
mungkin yang pergi itu cinta,
tapi, tak siapa yang tahu mungkin yang datang bahagia.
mungkin cinta yang pergi itu menyakitkan,
tapi pernah tak kau fikir yang Allah sebenarnya nak kau raih cinta-NYA dulu sblm cinta manusia?
Terimalah hakikat tu..
walaupun sakit,
walaupun perit..
sebab aku percaya,
akan tiba detik dan saat yang sesuai,
cinta itu akan hadir tanpa dapat kau tolak..
p/s: sebuah luahan hati seorang insan yang kecewa.
xde kena mengena dengan sesiapa.. ^_^

7 comments:

  1. from giveaway yaya...:) follow sini

    ReplyDelete
  2. In Shaa Allah... tabahkan diri dan bsabarlah.. ada hikmah...
    be strong!!!

    ReplyDelete
  3. na fhm rasa tu. insyaAllah. siapa yang sabar dgn dugaan Dia, Allah jnji yang kita akan dpt ganjarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nana..insyaAllah yg terbaik menanti kan.. heee ^_^

      Delete