Google+ Followers

My Followers~~

Wednesday, 8 January 2014

Senyuman yang tak sempurna

Sayang, Cinta, Kasih dan Rindu..
indah sangat perasaan tu,
andainya semua tu berbalas.
Mungkin aku terlalu melayan perasaan,
selalu membina anganan yang jauh di puncak awan.
sehingga kadang-kadang ia keluar dari realiti sebuah kehidupan,
dan melalui anganan indah itu, lahir sebuah harapan.
itu yang aku rasakan saat hati ini kau curi.
senyuman yang tak lekang di bibir,
kian memudar saat kau pulangkan sekeping hati itu.
Pedih, Sedih, Kecewa, Sakit..
itulah kenyataan pahit yang harus di telan.
harapan yang tinggi melangit,
seolah-olah berderai.
anganan indah yang ku impi seolah bebanan besar yang menghempap.
sebatang tubuh yang berdiri megah tersungkur akhirnya.
tewas dengan mainan perasaan.
aku benci! aku benci berada di bawah dan lihat kebahagiaan mu di atas.
dengan satu semangat yang tersisa,
aku bangkit dan kembali tersenyum.
bukan hanya itu, 
aku juga mampu ketawa.
walaupun luka itu masih belum sembuh sepenuhnya.
sebab hati ini masih rapuh.
keyakinan diri ini masih goyah.
namun ku tutup semuanya dengan sebuah senyuman bahagia.
walaupun terkadang hati ini di hambat kenangan lalu.
jiwa ini di jentik mimpi tentangmu.
dan sebahagian hati ini masih mengharapkanmu. 
ku leraikan semua kenangan lalu,
ku pisahkan realiti dan anganan lama,
agar aku juga bisa meraih bahagia,
walaupun bukan denganmu,
cinta itu tak mungkin aku miliki.
kerana dirimu sudah hanyut dalam bahagia tanpa aku.
lalu aku akhiri semua kisah kita
dengan segala leraian ikatan perasaan yang pernah merantai kita. 

No comments:

Post a Comment