Google+ Followers

My Followers~~

Wednesday, 26 March 2014

Aku hanya seorang wanita akhir zaman

dah lama rasanya nak tulis entry ni..
tapi tiap kali rasa nak menulis tu datang,
mood berdesup-desup lari.
aku seorang wanita.
apa yang aku ada dan menjadi kesayanganku 
hanyalah keluargaku.
kadang2 bila sendiri,
aku sedih,
rasa diri ini tak di sayangi.
rasa diri ini dilupakan.
Padaha ALLAH tak pernah lupakan aku.
Aku yang selalu lupakan DIA.
Aku selalu lupa yang
Aku ada ALLAH.
yang sentiasa menjaga aku.
kadang2 aku lupa yang DIA selalu 
lindungi aku dalam setiap apa yang aku lakukan.
Aku ni selalalu lupa.
selalu sangat kalah dengan mainan emosi.
selalu lupa nak bersyukur.
Padahal dah banyak nikmat yang DIA bg pada aku.
Tapi kadang2 bila ada masalah yang 
Tak mampu aku tanggung sorang2,
aku akan cerita kat DIA.
sebab aku tau DIA dengar.
walaupun diri aku tika tu
di selaputi debu2 dosa.
Lepas dah mengadu masalah,
aku akan rasa kuat.
Kadang2 masalah tu tanpa sedar aku mampu selesaikannya.
Tapi kadang2 aku suka lari dari masalah.
Bila dah lari,
aku suka pergi kat tempat yang tenang.
jauh dari semua orang.
Tempat favorite aku 
PANTAI,
SUNGAI,HUTAN,BUKIT.
Sebab apa?
sebab tempat2 tu buat aku selalu kagum
dengan ciptaanNYA.
bila aku tak mampu pergi kat tempat FAVORITE aku tu,
aku just pandang langit.
rasa dia tenang.
tapi satu je aku nak pesan:
Bila selalu sangat pandang langit tu,
Jangan lupa pulak yang kita ni masih di bumi.
Jangan pulak lupa asal kita adalah dari tanah yang kita pijak.

kadang2 aku jealous
tengok kawan2 yang bertudung labuh.
aku pun nak pakai macam mereka.
tapi, sebelum aku ambik step tu,
aku nak baiki diri ni dulu.
bukan apa, takut nanti bila aku bertudung labuh,
perbuatan dan tingkah laku aku tak selari dengan cara pakaian aku..
kawan2 doakan ye..semoga cita2 aku tercapai.
Cebisan Suara Hati:
aku tidak sebaik wanita-wanita yang di janji syurga.
aku cuma seorang wanita akhir zaman yang bercita-cita
mendapatkan sebuah kematian berstatus 'syahid' 
aku tak nak pujian penduduk bumi yang buat aku lupa diri.
cukuplah sekadar menjadi bualan dan di kenali oleh para malaikat kerana amalan sedikit yang aku lakukan.
Andai hari ini aku dimatikan,
semoga aku beroleh 'Husnul Khotimah'

AMIN YA RABBAL ALAMIN

No comments:

Post a Comment