Google+ Followers

My Followers~~

Sunday, 16 March 2014

Mimpi atau bukan? Tapi menakutkan! (part2)

bila dah mesej merapu-rapu, kawan sarah risau..mak tak respond, mungkin tak sedar sebab mak tengah mengajar..sarah sempat bg no.fon ayah suruh kawan tlg call..
lepas tu ayah call..tapi sarah tak mampu nak angkat call tu sebab fon satu lagi ade kat katil sarah..
tak larat nak bangun ambik fon..lepas tu maybe sarah tertidur..
tetiba ada housemate sarah datang bilik..dia pegang dahi sarah, dia tanya nak makan ke tak,
sarah cakap laa  tak nak sebab masa tu, rasa nak tido je..
sebab pinggang dan tulang belakang rasa sakit sangat..
nak makan, ape2 pun dah tak lalu..tiba-tiba sarah bangun baring kat atas tilam sendiri sebab matahari dah tinggi, panas tido kat katil kawan sarah..
lepas tu budak rumah sarah datang lagi tny nak makan apa..dia tny nak makan bubur ke?
sarah angguk je sebab nak cakap banyak dah tak larat..
lepas tu kawan sarah tu datang lagi bawak bubur yang dia dah masak, tapi sarah tak makan,
sebab memang tak lalu sangat..datang sorang lagi kawan, sarah cakap sarah sakit belakang..
dia pun sapukan minyak dan urut2 sikit..
sakit sangat..tak lama lepas tu, mak cik sarah datang..
 sarah peluk dia sambil nangis cakap nak ikut dia balik rumah..
sebelum balik umah mak cik, singgah klinik dulu..
risau laa kalau demam ke or sakit ape2..
tapi bila doktor check suhu, normal, darah, normal..
doktor just bg ubat demam dan tahan sakit..
balik umah mak cik, rehat jap, mak cik belikan mihun sup..
sarah makan sikit je..
tak lalu laa nak makan..
lepas tu rehat..ptg tu, mak cik tanya dah solat asar ke belum, sarah pun tengok jam,
ya ALLA dah hampir jam 5,sarah tak solat zohor pun lagi..
mak cik suruh mandi dan qada' balik zohor..
lepas dah sembahyang, mak cik ajak pegi darussyifa'
ustaz tu baca sikit surah nur, kalau tak silap, ayat kursi,dan beberapa ayat lagi,
dia tepuk2 bahu, dah tu, dia tiup kat air..
balik rehat kat umah mak cik semula..
keesokan pagi, 
mak cik cakap, dia nak pegi keje,makanan ade atas meja,
pastu, sarah cakap nak balik terengganu,mintak tolong mak cik belikan tiket..
lepas tu call ayah bgtau nak balik..
malam lepas maghrib, 
siapkan barang2 nak bawak balik..lepas tu mak cik bawak p makan..
lepas makan, p solat isyak jap, pastu tggu bas..naik bas terus pejam mata,
tapi tak lena sbb pinggang dan tulang belakang masih sakit..
p/s: i don't know what happen to me..tapi apa yang sarah tulis ni, ape yang sarah rasa masa sarah sakit..
semoga apa yang sarah tulis ni mampu bagi manfaat kat pembaca-pembaca sekalian..
sarah bukan ustazah, nk huraikan lebih2 takut tak betul.. 
moral: 
kalau ALLAH matikan aku, maka tiadalah aku hari ini untuk menaip cerita ini,
jika itu satu petunjuk dariNya, maka aku harap aku masih semkpat bertaubat dan menyeru kawan2 berbuat kebaikan..janji ALLAH tu pasti..
saat kematian tu juga sesuatu yang kita tak boleh lari darinya..
sedangkan Nabi Muhammad SAW pun rasa sakit saat di cabut nyawanya, inikan pula kita ummat akhir zaman..renung2kan ye.. bukan ape, takut tak sempat bertaubat syg2ku..

4 comments:

  1. be strong sis...ajal dan maut di tanganNya . terkesan baca entri ni..semoga diri ini juga masih sempat untuk bertaubat kepadaNya :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kalau terkesan..sis yg alami ni pun kalau ingt balik mau menggigil tgn ni..huhu

      Delete
  2. ya allah..biarlah ape tjadi tapi moga kite semua dimatikn dlm kleadaan husnul khotimah...insyaalah. fi hifzillah sarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..insyaAllah..itu lah yg di harapkan..semoga kita sama2 sempat bertaubat dan semoga pengakhiran hidup kita dalam keadaan baik.. :)

      Delete