Google+ Followers

My Followers~~

Sunday, 30 March 2014

Penjaga Hati

Penjaga hati?
aku pun tak tahu kenapa tetiba keluar tajuk ni.
so, siapa penjaga hati terbaik korang?
aku dah jumpa, Alhamdulillah.
ALLAH penjaga hati yang terbaik.
hati, jiwa, jasad dan segala yang aku miliki,
milik DIA.
aku pernah sedih, aku pernah kecewa, aku pernah terluka.
semua rasa tu ALLAH yang hadirkan.
Sebab apa?
sebab DIA nak uji aku.
sebab DIA nak aku mengadu semua kesedihan aku
dalam setiap sujudku.
aku jugak pernah bahagia, pernah gembira.
mungkin DIA nak uji aku jugak.
nak tengok aku ni bersyukur ke tak.
bukankah hidup kita di dunia satu medan ujian?
matlamat kita semua sama kan?
nak raih JANNATUL FIRDAUS?
InsyaALLAH.
tak lari dari ujian.
aku di uji dengan sebuah mainan perasaan.
ada yang ajak pergi dating.
tapi aku tolak cara baik.
aku bukan jenis yang senang di bawa kemana-mana.
aku masih ada mak dan ayah.
kalau betol ikhlas nak ajak keluar,
boleh, tapi biarlah aku minta izin mereka dulu.
kalau keluar tu, aku tak suka bila keluar cuma berdua.
bukan apa, takut nanti datang yang ketiga(syaitan).
aku ni perempuan.
perempuan akhir zaman pulak tu.
datang ke KL nak belajar.
CINTA bukan target aku.
sebab ianya cuma melalaikan aku.
hati aku dah pilih seseorang (MS)
dan aku serahkan semuanya kepada yang Maha Esa. 
aku di uji dengan rasa cinta.
saat pandang wajah dia,
aku rasa bahagia.
tapi cinta tu bukan milik aku.
terkadang ujian tu sangat hebat.
hingga aku rebah dan menangis dalam dakapan ILAHI.
saat hati ni sedih,
aku selalu rindukan ayat-ayat cinta-Nya.
dan seperti nasihat2 ustaz,
AL-QURAN lah peneman yang setia.
sebab bacaannya mampu membasuh semua luka.
penawar segala duka.


::Sayang2ku sekalian, Sahabat2ku sekalian, andai cinta yang hadir dalam hidupmu hanya membuatmu terluka, buanglah ia. Carilah cinta ALLAH. Kerana CINTA DIA adalah CINTA yang terindah. Andai masanya telah tiba, percayalah! DIA akan hadirkan seseorang yang mencintai-NYA untuk mencintaimu. Jangan buang masa untuk mereka yang hanya tahu menyakitimu. Jangan jadi hamba cinta. Carilah CINTA ALLAH, dan kau akan bahagia. ::
 

No comments:

Post a Comment