Google+ Followers

My Followers~~

Monday, 31 March 2014

Sabarlah saudaraku ALLAH bersamamu


hari ni tak tahu kenapa.
rasa rajin nak google pasal mesir.

sedih.
tu je perkataan yang mampu aku katakan.
bila baca balik kronologi pergolakan mesir,
bila dengar lagu nasyid diorang, lagi tambah sedih.
mengalir airmata ni.

video

video ni aku download kat u-tube je.

Pernah ke kalian terfikir,
Saat kita lena di ulit mimpi,
Saudara kita tidur dalam ketakutan.
Saat kita di limpahi kemewahan,
Saudara kita di hujani peluru berpandu.

Saat kita bertelagah,
Mereka berjuang untuk terus hidup.
Saat kita menunding jari mencari salah siapa,
Mereka bersedih kehilangan saudara tercinta.



Saat kita leka dengan keseronokan dunia,
Mereka mengangkat senjata mempertahankan negara.

Misteri kehilangan MH370,
Semua orang ambil tahu.
Tapi kehilangan rakyat mesir 529 ikhwanul muslimin,
bahkan jumlahnya yang mungkin lebih dari 529,
ada ke yang turut mendoakan?

Sabarlah saudaraku.
Berjuanglah sehabis dayamu.
Aku di belakangmu sentiasa mendoakanmu.
Jangan gentar! Jangan Takut!
ALLAH bersamamu.
Syahid statusmu.
Syurga menantimu.
InsyaALLAH.

Ayuh sahabat2ku!
Ayuh teman2ku!
Ayuh saudara2ku!
Kita bantu mereka,
Bantu mereka dengan doa.
Semoga ALLAH menghancurkan mereka
yang menzalimi saudara kita!
ALLAHuakhbar!x3

#AlwaysPray4Egypt
#AlwaysPray4UmatIslam

No comments:

Post a Comment