Google+ Followers

My Followers~~

Tuesday, 27 May 2014

Kau Pemilik Hati

Hati ni, susah sangat nak jaga. Degil! 
Bila dah mula sayang, susah betul dia nak lepas orang tu.
Bila terluka, mula lah nak touching bagai.
Hati ni, konon nak raih cinta DIA,
tapi, Hati ni tak pernah sempurna cintakan DIA.
Allahu rabbi..

Aku berusaha memiliki cinta-Mu,
tapi terkadang tersungkur oleh cinta manusia.
Ampuni aku ya ALLAH.

Aku tertunduk lemah memikirkan dosa-dosa
yang seperti buih di lautan,
tapi diri ini kerap jatuh di daerah dosa yang sama.
bila aku bangkit untuk lari dari dosa lalu,
kaki ini terkadang tersilap langkah.

Tapi DIA tak pernah kejam.
Tak pernah DIA tarik nikmat yang kadang-kadang aku lupa untuk bersyukur.
ALLAH, jahilnya aku.

Ya ALLAH, kau pemilik hati ini,
Kau yang tahu apa yang aku rasa, 
dan apa yang aku lalui.
Andai benar dia yang Kau pilihkan untukku,
aku terima seadanya.

Peluk hati ini, saat aku lemah dan rapuh.
Jauhkan hati ini dari rasa yang sia-sia.
Aku percaya akan janji-Mu
Tak mungkin aku mati tanpa cintanya.
Tapi tanpa cinta-Mu,
aku tak berdaya.

No comments:

Post a Comment