Google+ Followers

My Followers~~

Monday, 9 June 2014

Dia Hadir Saat Hati Terluka

Bayangannya kerap mengganggu ketenanganku.
Yang ada cuma resah dan pilu.
Lalu ku minta pada-Nya agar segala rasa itu berlalu.
Syukur semuanya cuma tinggal memori lalu.



Sebuah rasa yang cuba aku singkirkan kembali.
Menggugat kembali ketenangan hati.
Cuma melaui doa aku bisikkan moga hati tidak terluka lagi.
Tak dapat aku nafikan kehadiranmu mula menceriakan hari.
Lupa dan alpa, aku benarkan cinta itu hadir.
Hari demi hari, ku harap pertemuan kita sememangnya takdir.
Suratan atau kebetulan dirimu mula mendamaikan hati.
Dalam kebuntuan dan kekeliruan. namamu mula singgah di hati.
Tersedar dari khayalan.
Aku kembali tunduk penuh penyesalan.
Dalam pekat malam ku bersujud memohon pengampunan.
Dalam doa aku pinta kekuatan dan keteguhan iman.
Lalu aku putuskan untuk simpan cinta ini.
Ku bisikkan kerinduan melalui doa agar terus sampai ke hati.
Aku serahkan cinta kita pada Pemilik Cinta.
Moga cinta kita tidak tercemar dan moga ia terpelihara.
Kita dekat tapi tak terasa.
Tapi bila jauh aku tahu hati kita bicara.
Petunjuk atau kebetulan kau hadir saat hati menanti seseorang.
Tahukah kau hati ini berperang?
Persoalan demi persoalan mula bermain di fikiran.
Adakah dirimu memang untukku atau sekadar ujian.
Hanya doa yang berterusan moga kau memang untukku.
Moga kau juga mendoakan begitu.
p/s: Dear putra kayangan, u know what? dah sebulan pun rasa tu hadir.
harap awak pun turut sama mendoakan cinta ni.
saya suka awak.saya sayang awak.
Moga ada jodoh kita.

1 comment: