Google+ Followers

My Followers~~

Thursday, 26 June 2014

Layakkah aku??

Malam tu, aku tak dapat lelapkan mata. Macam-macam perkara bermain dalam fikiran. 
Yang pasti, kebanyakannya berkisar soal hati. 
Lalu terdetik di hati untuk berteleku di sejadah. 
Selesai 2 rakaat solat sunat, satu persoalan tiba-tiba berlegar.
 Layakkah aku?? Layakkah aku bertemu kekasih ALLAH. 
Bertemu para sahabat yang di janji syurga. 
Tiba-tiba sebak mula memenuhi dada. 
Ya, aku benar-benar terkesan dengan persoalan yang bermain di minda. 
Dan rindu tiba-tiba menjenguk di tangkai hati. 
Rindu akan ceramah dan tazkirah maghrib di asrama SMKBB dulu. 
Allahurabbi. Selalu dengar cerita tentang bagaimana sayangnya sahabat baginda, terutama Bilal Bin Rabah hinggakan beliau berhenti melaungkan azan bila baginda Nabi Muhammad s.a.w wafat.
Siapa yang tak nak kan jumpa kekasih ALLAH kan?
Tapi layak ke kita? cukup ke amalan kita selama ni?
So, memandangkan Ramadhan tinggal beberapa hari je lagi,
Jom laa kita ambil peluang dan berkat bulan baik ni untuk topup amalan-amalan kita.
Semoga amalan kita tidak hanya di bulan Ramadhan saje.
InsyaALLAH sama-sama jadikan amalan ke bulan-bulan yang lain juga.
Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment