Google+ Followers

My Followers~~

Tuesday, 24 June 2014

Mak!! Nak Kahwin boleh?

Bismillahirrahmanirrahim.
Memandangkan aku dah selamat tamatkan
my first year degree dengan jayanya,
hari ni nak berceloteh sikit.
Tapi sebelum tu, aku harap sangat aku takde stuck 
mana-mana paper.
Umur aku,dah masuk 21 tahun 3 bulan 2 minggu & 4 hari pada hari ni (23Jun2014)
Dah tua dah.
So, mungkin dah boleh fikirkan my future kan?
Memang patut fikir pun.
Ye la, semua orang patut ada matlamat hidup.
Kena ada target sendiri.
Target aku,mestilah aku nak habiskan
degree in Business IT with Account dengan jayanya
InsyaALLAH.
Kejayaan aku, hadiah untuk umi dan abah aku.
ok, mukaddimah aku agak panjang.

sepanjang sem 2 yang lepas,
aku tak tahu kenapa? terasa diri ni sangatlah gatal+gedik.
Tetiba rasa nak kahwin!!
*mohon di tampar sampai pengsan*
Sepanjang sem 2 tu, banyak kali aku cakap aku nak kahwin.
Mungkin roomate aku pun dah naik meluat dengar aku cakap aku nak kahwin.
Hahaha. Nasiblah dapat roomate mereng macam aku ni.
Tapi ye la, sape tak nak kahwin kan?

Tambah-tambah lagi,
Kawan-kawan yang sama umur dengan aku pun dah ramai yang 
dah berumah tangga.
Ada jugak yang dah beranak-pinak.
Jealous.
Aku pun nak ada family sendiri.
*Ceitt! Calon pun takde! Gatai nak berlaki*

So, memandangkan aku masih belajar,
aku tabahkan hati.
Untuk mengharungi saki baki yang tinggal lebih kurang 2 tahun lagi.
Wuhuuu!! tak sabar nak abis study.
Nak kerja. Nak tolong umi dan abah aku.
So, untuk memujuk hati sendiri,
jadilah aku seorang yang suka meroyan.
Tak caya boleh tengok fb aku.
Status semua bapak giler jiwang @ meroyan.
Cakap pasal kahwin ni,
aku ni calon pun takde.


Agak-agak siapalah yang malang sangat jadi suami aku nanti ye?
Ahhh, lantak laa,malas nak fikir.
Tapi actually, aku ade sukakan someone
kat tempat aku belajar.
Dan aku takkan bagitau siapa orangnya.
sebab aku malu.
Dan aku takut bebudak coarse aku terbaca entry ni.
Malu lerr aku.
Biarlah perasaan tu cuma aku, DIA dan orang-orang tertentu 
yang tahu.


Tak tahu kenapa, tapi sometimes,
aku selalu rasa yang aku dekat sangat dengan
someone kat tempat aku belajar tu..
tapi aku tak tahu siapa gerangannya.

Ya, memang aku dah fall in love ngan someone tuh.
dan aku harap sangat dia memang jodoh aku.
aku tak nak tersalah memberi hati lagi.
sebab tu cinta tu aku simpan dalam-dalam.
Hanya putra kayangan yang memang tercipta 
untuk aku yang layak mendapat cinta aku.
*tetibe aku rase gedik tulis entry ni*





No comments:

Post a Comment