Google+ Followers

My Followers~~

Friday, 13 June 2014

Segenggam Memori Secebis Kekuatan

Memori, bukan memori kad tau.
Perkataan lainnya, kenangan.
Aku salah. Terlalu banyak silap aku.
Sebab pernah hidup dalam kenangan.
Mengharap perkara lalu dapat berulang kembali.
Hinggakan satu saat aku lupa tentang masa depan.
Teruk sangat aku rasa saat tu.
Rasa tak nak jalani hari esok.
Banyak habiskan masa dengan perkara yang tak berfaedah.
Jangan salah faham pulak.
Setakat ni Alhamdulillah aku takde la terlibat
dengan masalah sosial.
Perkara tak berfaedah tu contohnye,
banyak habiskan masa baca novel, berFB, etc.

Alhamdulillah, aku punya keluarga yang selalu support aku.
Kala aku sedih dan ada masalah,
Mereka lah yang menjadi kekuatan aku.


Syukur aku ada sahabat seperti mereka.
Saat duka tak tertanggung,
mereka hadir bawa senyuman.
Mereka datang dan buat aku ketawa.

Sekarang aku jauh dari mereka.
Masing-masing dah ada haluan sendiri.
Tapi syukur, jarak tidak memisahkan kami.
Zaman sekarang dah canggih.
Whatsapp dan fb penghubung kami.
Moga ALLAH selalu lindungi mereka.


Kat sini aku ada mereka yang peduli pasal aku.
Ada ibu (ibu Ain) yang still ambil peduli pasal aku.
Aku ada mereka untuk buat aku ketawa.
Ada teman untuk berkongsi cerita.

Masa first berjauhan dengan family,
agak terasa laa jugak.
Walaupun dulu aku pernah duduk jauh,
tapi still dalam negeri yang sama.

Memang terasa. 
Apatah lagi kat sini tak macam asrama dulu.
Everything by your own.
Ye la, dah besar pun.
Budak degree laa katakan.

Selalu la jugak teringat-ingat rumah
dan kawan-kawan form 6.
Tapi bila masuk sem 2,
Alhamdulillah dah boleh handle.




Sebab sekarang dah ada mereka.
CU200's family.
Mereka best. Semua sporting.
Dan yang paling best, semua pantang nampak kamera.
Terima kasih sahabat dan CU200's family.
Sebab korang hidup aku ada warna-warninya.
Good Luck for our Final Exam.
May ALLAH ease everything for us.

Actually, aku rindukan seorang sahabat.
Sahabat yang dah jadi stranger.
Tak tahu mana silapnya persahabatan tu.
Semoga dia sentiasa bahagia dan dalam lindungan-Nya selalu.

p/s: Maafkan segala silap dan kekuranganku.
Aku mungkin bukan sahabat/kawan yang baik.
Tapi, insyaALLAH aku cuba jadi yang terbaik.
Korang anugerah terindah~~












No comments:

Post a Comment