Google+ Followers

My Followers~~

Saturday, 9 May 2015

Dari Hati Maisarah Mustafa


Luahan hati seorang teman:
Awak, sy sedih sangat. saya tak tahu nak cerita kat sape. sy pendam je sorang-sorang. tapi, hari makin hari perasaan sedih tu kian mencengkam hati saya. sampai suatu hari sy tak dapat kawal airmata sy dr terus mengalir. suatu pg tu, atas tikar sejadah, sy bgun dan tunaikan kewajipan sy.. masa berdoa, sy sebak..airmata makin laju menuruni pipi sy. sedu sedan kecil mula kedengaran. tapi masa tu awak tak sedar.sebab awak masih di ulit mimpi. pg tu sy hamburkan tangisan sy. sy cerita semua kesedihan sy pd DIA sebab sy tahu dia Maha Mendengar. awak nk tahu ape sy cerita? "Ya Allah, aku syg kwn2 aku. Sahabat2 aku. aku berharap sangat kami dapat sama2 melangkah ke syurga-Mu. Oleh itu ya Allah, kau kurniakanlah petunjuk dan hidayah-Mu buat kami ya Allah. jadikanlah kami hamba-hamba-Mu yang sentiasa menjaga solat dan jadikan kami muslimah yang menjaga aurat." lepas tu makin rancak tangisan sy. tp sy kawal agar suara sy tak kedengaran. sy tak nak awak tengok sy nangis. sy tak suka.sy sambung lagi doa sy. sy sebut nama semua kawan2 sy. awak ingat sy main-main ke bila sy selalu cakap sy syg awak? walaupun mungkin masa sebut tu dalam nada gurauan. suatu hari, setelah sekian lama, sy dapat kekuatan nak beritahu awak sesuatu. masa tu cuma kita berdua. kita singgah kat surau untuk lepaskan penat. lepas tu tiba-tiba sy bgtau awak sy teringin solat sama-sama kan? dh lama sy tak nampak awak solat. sy nak tegur, tapi sy risau hati awak terguris. tapi sebab sy syg awak, sy bgtau jugak walaupun awak mungkin akan kata sy bajet alim. tapi masa tu sy dh tak fikir semua tu. lepas kita balik hari tu, sy gembira sangat. sy rasa lega sebab awak tak marah pun sy. dan asar hari tu kita solat sama-sama. lepas tu sy nampak awak dh mula solat. Allahu rabbi cry emoticon menitis airmata gembira sy. Alhamdulillah. syukur sangat2. semoga awak terus istiqomah. lepas ni boleh laa kite selalu saling mengingatkan. smile emoticon mcm hari tu bila sy tertidur masa buat assignment and awak ingtkan sy yg sy belom solat. smile emoticon smile emoticon
Dari hati seorang kakak:
Kadang-kadang aku sedih..adik2 selalu melengahkan solat. bila dah hujung2 waktu baru nak rushing solat.mula lah smbhyang mcm bas ekspress laju bukan main. dik, Allah tu bukan kwn kita. kita smbhyang ni umpama kita berbicara dengan DIA laa. agak rude laa kalau kita smbhyang ekspress gitu. dh tu lepas smbhyang kita berdoa kan? aku tgk kadang2 cepat je kau bangun dari sejadah tu. kau nak pergi mana laju sangat dik? hmmmmm...kau kan banyak hajat, banyak wish, time berdoa tu laa kau boleh mintak mcm2..mintak laa ape2 pun..sebab Allah tu Maha Mendengar tau. Walaupun kadang-kadang doa kita tak termakbul, tu bukan bermakna Allah tak nak makbulkan. tapi DIA nak bg yang terbaik untuk kita. oh ye, lagi satu, kau duduk rumah tu, tlg laa umi ngan abah..masa ni je kau nak berbakti pd mereka. sementara mereka ada. senangkanlah hati mereka dik..jgn kau buat mereka sedih dengan perangai kau yang tak solat tu..tolong laaaa..aku merayu.aku tak mintak kau buat kerana aku.tapi buatlah kerana Allah dik, insyaAllah pahala untukmu.dan last thing, aku syg semua adik2 aku. walaupun kadang2 aku kasar. aku tak pernah cakap syg. tapi korang tak pernah tahu kan isi hati aku.kadang2 aku kecik hati bile korang tak hormat aku.tapi aku diamkan aje. sampai satu ketika aku pernah nangis time korang semua dh tido.kalau aku tak syg, takkanlaa setiap kali nak balik aku susah2 cari hadiah utk korang. aku tak kisah duit aku habis. asalkan aku dpt tgk adik2 aku hepy.dan hadiah tu sbg tanda maaf aku marah2 korang. okeylah ni je kot..yg lainnya biarlah tersimpan kemas dlm hati.
oleh:‪#‎maisarahmustafa‬

No comments:

Post a Comment